برج خنک کننده خشک - Dry cooling tower
نوشته شده توسط : nilpala
 برج خنک کننده خشک - Dry cooling tower

برج خنک کننده خشک - Dry cooling tower

برج های خنک کن علاوه بر تقسیم بندی از نظر شکل ظاهری، متریال و جنس و نحوه برخورد هوا با آب، از نظر کلیات خنک کاری نیز دارای شرایط متفاوتی هستند.

در این بخش به بررسی کولینگ تاور خشک می پردازیم و در مورد نحوه عملکرد این نوع برج خنک کن توضیحاتی ارائه می کنیم. عملکرد برج های خنک کننده بر مبنای خنک شدن جریان سیال یا آب، بر اساس تبخیر سطحی است. بدین ترتیب در حالی که دمای متوسط تابستان در تهران حدود ۴۵ درجه سانتیگراد است (دمای حباب خشک Dry Bulb)، بدلیل پایین بودن دمای وت بالب یا حباب تر (Wet Bulb)که در حدود ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد، امکان خنک کردن آب تا حدود ۲۸ درجه سانتیگراد (در گرمترین شرایط) وجود دارد. این در حالی است که در شرایطی که دمای هوا، از میزان ذکر شده پایین تر بیاید، رسیدن به دماهای کمتر نیز امکان پذیر می باشد. شایان ذکر است کولر آبی نیز عملکردی مشابه برج خنک کننده دارد با این تفاوت که در کولر آبی، هدف اصلی خنک کردن دمای هوا است.

ادامه مطلب...





:: برچسب‌ها: برج خنک کننده خشک , کولینگ تاور , قیر , خط تولید قیر , قیمت قیر , برج تقطیر , انواع برج تقطیر , انواع قیر , خط تولید و تغلیظ قیر , بویلر روغن داغ , انواع برج جذب , خط تولید کود شیمیایی , برج خنک کنند ,
:: بازدید از این مطلب : 1267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: