نوشته شده توسط : nilpala

چمن مصنوعی دست دوم همان چمن مصنوعی است که به دلایلی از جمله تغییر کاربری از سطح زمین جدا و جمع آوری شده و به فروش می رسد پس همه عواملی که در قیمت چمن مصنوعی تاثیر دارد در قیمت چمن مصنوعی دست دوم نیز موثر خواهد بود همچنین پارامتر های دیگری که ممکن است در چمن مصنوعی دست دوم به دلیل نوع کاربری که داشته مشاهده شود در کاهش قیمت چمن مصنوعی دست دوم می تواند موثر باشد. در درجه اول به سراغ  پارامترهایی می رویم که در قیمت چمن مصنوعی موثر خواهد بود و آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم و در درجه دوم پارامتر هایی که میتواند در چمن مصنوعی دست دوم وجود داشته باشد و بر کاهش قیمت چمن مصنوعی دست دوم موثر باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی

همانطور که در بالا اشاره کردیم یک سری پارامتر و عوامل هستند که بر قیمت چمن مصنوعی و به طبع بر قیمت چمن مصنوعی دست دوم تاثیر می گذارد این عوامل عبارتند از:

کشور سازنده چمن مصنوعی

یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی  کشور سازنده و نحوه سفارش و ارسال آن از کشور مبدا است.

جنس چمن مصنوعی

پارامتر بعدی بعدی کیفیت چمن مصنوعی می باشد.جنس چمن مصنوعی معمولا از پلی پروپیلن، نایلون، پلی اتیلن، LSR، XTREME ساخته می شود که شرکت تولید کننده چمن مصنوعی مشخص می کند که از کدام مواد درساخت چمن مصنوعی استفاده شده. استفاده از هر کدام از این مواد تاثیر زیادی در قیمت چمن مصنوعی دارد.                                                                                                                                                

ارتفاع چمن مصنوعی

عامل مهم بعدی که در قیمت چمن مصنوعی موثر است ارتفاع چمن می باشد. در بازار چمن هایی با ارتفاع مختلف وجود دارد و بسته به کاربری که خواهد داشت به فروش می رسد. طبیعتا چمن مصنوعی های با ارتفاع بلند تر قیمت بالاتری خواهند داشت.

ارتفاع چمن مصنوعی

تراکم چمن مصنوعی

تراکم چمن مصنوعی نیز یک عامل بسیار بسیار تاثیر گذار بر قیمت چمن مصنوعی است بطوریکه هر چه تراکم چمن بالا باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد.  لازم به ذکر است چمن هایی که تراکم بالا دارند کیفیت و طول عمر بیشتری را دارا هستند. تراکم بالا به مراتب تاثیر به سزایی در زیبا تر جلوه کردن چمن دارد.

تراکم چمن مصنوعی

وزن چمن مصنوعی

وزن چمن مصنوعی با توجه به جنس،تراکم،ارتفاع الیاف متغییر می باشد و رابطه مستقیمی با قیمت چمن مصنوعی دارد.هر چه تراکم و ارتفاع چمن بیشتر باشد و از جنس های مرغوب تری ساخته شده باشد وزن چمن بالاتر می رود و به طبع قیمت چمن مصنوعی دست دوم افزایش پیدا خواهد کرد.

شکل چمن مصنوعی

عامل تاثیر گذار بعدی بر قیمت چمن مصنوعی دست دوم شکل الیاف چمن مصنوعی است. که عموما C ، U و V شکل هستند.

متراژ محوطه

متراژ سطح مورد نظرو میزان چمن مصنوعی مصرفی عامل بعدی در تعیین قیمت چمن مصنوعی دست دوم است.

سطوح شیب دار

وجود تپه و سطوح شیب دار در سطح زمین می تواند عامل بسیار مهمی در مشخص کردن قیمت چمن مصنوعی دست دوم باشد. وجود سطح شیب دار و تپه باعث ایجاد کار اضافی و دشوار بر روی سطح می شود.

پرامتر های کاهش دهنده قیمت چمن مصنوعی دست دوم

همانطور که پیش تر گفتیم چمن مصنوعی دست دوم با توجه به نوع کاربری که داشته ممکن است تحت تاثیرعوامل خارجی دچار آسیب دیدگی شود که همه این عوامل نیز تاثیر بسیار زیادی برکاهش قیمت چمن مصنوعی دست دوم خواهند داشت.این عوامل عبارتند از:

سابیدگی و له شدگی

در برخی موارد مثل استفاده از چمن مصنوعی در ورزشگاه ها و زمین های فوتبال امکان سابیده شدن در نقاطی از چمن مصنوعی وجود دارد به سطح و ساختار چمن دقت کنید و ازعدم سابیده شدن و خارج شدن از حالت طبیعی اطمینان حاصل کنید. وجود سابیدگی و له شدگی تا حدی میتواند در کاهش قیمت چمن مصنوعی دست دوم موثر باشد.

رنگ پریدگی و کدر شدگی

در هنگام خرید چمن مصنوعی دست دوم آن را از لحاظ کدر شدگی و رنگ پریدگی به خوبی بررسی کنید. گاهی اوقات در اثر استفاده نادرست و استفاده از سفید کننده ها برای لکه گیری چمن مصنوعی دچار رنگ پریدگی و کدر شدگی می شود که این موضوع نیز تاثیر خود را بر کاهش قیمت چمن مصنوعی دست دوم دارد.

رنگ پریدگی چمن مصنوعی

آثار سوختگی

بررسی سوختگی بر اثر استعمال دخانیات و استفاده از مواد شوینده اسیدی و سفید کننده ها و از این دست اتفاقات که به بافت چمن مصنوعی صدمه می زند.

سوختگی چمن مصنوعی

 پارگی چمن مصنوعی

داشتن کوچکترین پارگی در چمن مصنوعی دست دوم به مرور زمان و در اثر استفاده بیشتر می شود و هم زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می دهد که دیگر جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین داشتن پارگی در چمن مصنوعی می تواند عمل کاهنده بعدی در قیمت چمن مصنوعی دست دوم باشد.

متراژ چمن مصنوعی

هر چه متراژ های چمن مصنوعی بیشتر باشد و یک تکه باشد بیشتر  و راحت تر مورد استفاده قرار می گیردو بر عکس هر چه چمن مصنوعی دست دوم در ابعاد کوچک تر و تکه تکه باشد استفاده و نصب آن کار آسانی نبوده و بر زیبایی فضا تاثیر زیادی می گذارد . پس متراژ چمن مصنوعی دست دوم هر چه کمتر باشد قیمت چمن مصنوعی دست دوم نیز کاهش می یابد.

بازه قیمت چمن مصنوعی دست دوم چقدر است

با توجه به موارد و عواملی که در بالا ذکر کردیم بازه قیمت چمن مصنوعی دست دوم برای هر متر مربع حدودا از 40 هزار تومان تا 80 هزار تومان متغییر می باشد.




:: برچسب‌ها: چمن مصنوعی ,
:: بازدید از این مطلب : 1622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: